lördag 23 februari 2013

Roligt pyssel

Idag blev det en tur till pingstkyrkans loppis, det är alltid lika kul och som vanligt så fynda jag nått, men det visar jag i ett annat inlägg då jag kan fota dom lite bättre...Istället visar jag några gamla fynd som jag fixat till lite :). 


Dom här små krukorna har jag länge tänkt göra något med men inte kommit på vad, men nu så ville jag prova en grej...


Jag använder ofta den här färgen när jag pysslar...även till sånt här fast det kanske inte är menat till just målning av krukor :) 


Jag provade att doppa ner krukorna i färg burken upp och ner, sen vände jag dom snabbt och lät färgen rinna ner längst med krukan...


Och så här blev resultatet...fint tycker jag men framför allt roligt. Sen ställde jag dom på tork på små metall koppar så att det inte fastnar massa tidningspapper i botten. Enkelt pyssel och roligt pyssel, jag gillar verkligen när man kan omvandla gamla saker till nya :)


2 kommentarer:

  1. Tja! Det där blev riktigt snyggt! Jag tycker verkligen att det är kull varje gång att titta in här i din blogg! För du hittar på saker! Och som sagt snyggt blir det och att du orkar! Det ger jag dig klart 10p för! Men vi hörs och syns! Kram till er alla!// Sussu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, kul att höra att du gilla det!
      ja vi hörs o ses kram till er med! / Katja

      Radera