tisdag 6 november 2012

Mera grejer

Så var det dags för loppis igen och i vanlig ordning så hittar jag alltid något :) En del av sakerna ska jag ha som dom är och några ska få sig en makeover...men tror nog att alla har ett syfte och en plats, det var ju min regel...                


 


Dom här fina burkarna ska jag ha när det äts ostbricka, perfekta att ha färskost i. 
Ska prova ett recept där man låter en burk smetana rinna av i ett kaffe filter i kylskåp över natten, sen dagen efter är det bara att smaksätta med det man gillar. Här blir det vitlök & örter!





Jag har sett många snygga brickor på olika sidor så jag vill också ha en, så träbrickan ska  bli målad i svart och få fyra ben så den kommer upp lite från bordet...men har mycket som jag vill göra så får se när jag hinner med detta.




Köpte även krukor i en blå fin färg, men blått passar inte in här så dom ska också få sig en omgång med färgsprutan, vissa hävdar ju att blått är det nya svarta men jag tror nog inte att det kommer bli så här hos oss än på ett tag i alla fall :)  
                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar