onsdag 7 november 2012

Envisa pelargoner

Jag har haft pelargoner i vårat uterum hela sommaren, men nu börjar jag tröttna lite men dom är hur envisa som helst. Vill ju inte bara kasta dom heller för att ersätta med lite höst/vintriga blommor, jag är lite larvig ja vet :) Ska nog kolla upp om man kan få dom att övervintra på nått sätt. Att ta hand om blommor och växter är inte riktigt min grej, dom måste vara av den tåliga sorten för att klara sig här. Därför står det bara garderobsblommor och svärmorstunga i mina fönster, och dessa envisa pelargoner :)




Dom här krukorna är köpta på loppis och dom ska få sig lite hår i form av plättar i luften, det är en lite hängig blomma, tror att det kan se lite roligt ut. Men det blir en utmaning för dom får man inte glömma bort att vattna...Tyvärr så kommer dom nog inte klara så många veckor men fina är dom :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar